قهوه

تاثیر قهوه قبل از ورزش کردن(The effect of coffee before exercise)

تاثیر قهوه قبل از ورزش کردن

تاثیر قهوه قبل از ورزش(The effect of coffee before exercise)

اگر می‌خواهید یک جلسه تمرینی با نهایت انرژی را داشته باشد به هیچ عنوان از تاثیر قهوه قبل از ورزش غافل نشوید. این نوشیدنی بی‌نظیر می‌تواند به کاهش وزن شما و عضله سازی نیز کمک بسیاری کند. اگر هنوز نمی‌دانید که تاثیر قهوه قبل از ورزش بر روی بدن تا چه اندازه مثبت است، در این مطلب همراه شوکواستار باشید تا به صورت اختصاصی به تمامی این موارد بپردازیم.

تاثیر قهوه قبل از ورزش کردن

تاثیر قهوه قبل از ورزش به چه صورت است؟

رابطه بین قهوه و ورزش، تقریبا مثل برنج و خورشت قرمه سبزی یا نان و پنیر است. آنها به تنهایی خوب هستند، اما زمانی که ترکیب می‌شوند می‌توانند غوغایی برپا کنند. مطالعات نشان می‌دهد که کمی کافئین می‌تواند به تمرین عالی شما در طول روز کمک کند. در این جا به تاثیر قهوه قبل از ورزش می‌پردازیم:

تاثیر قهوه قبل از ورزش

  1. سرعت شما را بهبود می‌بخشد

دوندگان المپیک، شناگران و دوچرخه سواران ممکن است تنها به یک درصد افزایش در سرعت متوسط خود نیاز داشته باشند تا بر رتبه بندی آنها تاثیر بگذارد. آیا کافئین می‌تواند جایگاه سکو را تغییر دهد؟ شاید! در تجزیه و تحلیل سال 2017 از چندین مطالعه، دانشمندان دریافتند که کافئین به طور قابل توجهی سرعت را در تمریناتی که 45 ثانیه تا 8 دقیقه طول می‌کشد، بهبود می‌بخشد. با این حال، لازم نیست که یک المپیکی باشید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید. اگر به دنبال جابجا کردن رتبه خود هستید، کافئین ممکن است کمک کند.

طبق یک مطالعه در سال 2020، مکمل‌های کافئین تاثیر عمده‌ای بر سرعت تمرینات مقاومتی دارند. در حالی که مکمل های کافئین دقیقاً مشابه نوشیدن قهوه نیستند، اما اثرات مشابهی روی بدن شما دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید تمرینات قدرتی خود را سریعتر از حد معمول انجام دهید، ممکن است بخواهید کمی نوشیدنی لاته یا اسپرسو را به برنامه قبل از ورزش خود اضافه کنید.

  1. قدرت شما را افزایش می‌دهد

ممکن است بخواهید قبل از بلند کردن وزنه مقداری اسپرسو بنوشید. یک بررسی در سال 2018 نشان می‌دهد که مصرف کافئین می‌تواند از حداکثر قدرت عضلانی و بالاتنه و قدرت عضلانی شما پشتیبانی کند. به گفته محققان، کافئین قدرت عضلانی ورزشکاران را بهبود می‌بخشد و عملکرد ورزشکاران را افزایش می‌دهد. با این حال، از آنجایی که بیشتر این مطالعات بر روی مردان انجام شده است، ممکن است برای درک اینکه چگونه کافئین بر ورزشکاران زن تاثیر می‌گذارد، تحقیقات بیشتری لازم باشد.

  1. خستگی بی هوازی را کاهش می‌دهد

یک مطالعه در سال 2018 نشان می‌دهد که مصرف کافئین قبل از ورزش می‌تواند شما را از خستگی طولانی‌تری که در حین فعالیت های بی هوازی تجربه می‌کنید، نجات دهد.

  1. قدرت هوازی را افزایش می‌دهد

آهسته دویدن یا پیاده روی روزانه شما می‌تواند یک دلیل عالی برای مصرف قهوه باشد. طبق تحقیقات سال 2021، به نظر می‌رسد استقامت هوازی بیشترین سود را از کافئین می‌برد، اما برای همه کار نمی‌کند. به طور خاص، دوچرخه سواری، دویدن، اسکی صحرای کانتری، و شنا همگی بیشترین تقویت را از هجوم کمی کافئین دریافت می‌کنند.

  1. . درد عضلانی را کاهش می‌دهد

یک مطالعه کوچک در سال 2013 نشان داد که مصرف کافئین قبل از تمرین ممکن است درد و انقباض عضلات را کاهش دهد.

چه زمانی قبل از تمرین قهوه بنوشیم؟

به نظر شما چه زمانی قبل از ورزش باید قهوه را نوشید؟ چه آن را سرد، داغ یا مخلوط با شیر دوست داشته باشید، تحقیقات نشان می‌دهد که باید 60 دقیقه قبل از ورزش قهوه بنوشید تا بهترین تاثیر را برای شما داشته باشد. بهترین زمان برای شما بستگی به این دارد که چه زمانی از روز دوست دارید به باشگاه بروید. یعنی:

اگر سحر خیز هستید:

نوشیدن مقداری قهوه حدود یک ساعت قبل از تمرین در صبح راهی عالی برای شروع روز شماست. اگر اهل صبح زود بیدار شدن نیستید، ورزش بعدازظهر نیز گزینه خوبی محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید از عوارض جانبی بالقوه منفی مانند اضطراب، تحریک مثانه و سردرد جلوگیری کنید، فقط سعی کنید در روز زیاد قهوه ننوشید.

اگر در شب ورزش می‌کنید:

اگر دوست دارید عصر یا شب ورزش کنید، احتمالا بهتر است کافئین را کنار بگذارید. مصرف کافئین 6 ساعت یا کمتر قبل از رفتن به رختخواب می‌تواند خواب شما را مختل کند. تقویت تمرین ارزش خراب شدن خواب ارزشمند شما را ندارد. استراحت کافی برای سلامت کلی شما و ساخت عضلاتی که خیلی روی آنها زحمت کشیده اید مهم است.

 

کدام نوع قهوه را قبل از ورزش استفاده کنیم؟

برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که از کدام نوع قهوه استفاده کنیم؟ روبوستا یا عربیکا؟ فرق بین قهوه عربیکا و روبوستا بسیار زیاد است اما اگر بخواهیم به مهم‌ترین آن‌ها را اشاره کنیم، کافئین قهوه، اثرات قهوه بر بدن و طعم آن از تفاوت‌های بارز است. طعم قهوه روبوستا تلخ‌تر از قهوه عربیکا است. برای افرادی که علاقه به طعم تلخ دارند این قهوه می‌تواند بهترین انتخاب باشد. هم‌چنین کافئین قهوه روبوستا بسیار بیشتر از قهوه عربیکا است که می‌تواند افزایش انرژی بیشتری داشته باشد اما اگر دچار اضطراب و یا افزایش ضربان قلب می‌شوید، توصیه ما به شما قهوه عربیکا است.

 

 

عوارض جانبی استفاده کردن قهوه قبل از ورزش چیست؟

حال که تا به این قسمت به تاثیر قهوه قبل از ورزش پرداختیم که تا چه اندازه می‌تواند مثبت باشد، در این قسمت به عوارض جانبی استفاده از قهوه قبل از ورزش می‌پردازیم که افراد باید آن‌ها را نیز مد نظر خود داشته باشند:

ممکن است برای ورزشکاران امروزی هوشمند نباشد

در بسیاری از موارد، قهوه می‌تواند به عنوان یک افزودنی خوشایند به روال تناسب اندام شناخته شود. اما استثنا آن کجاست؟ اگر فردی هستید که شب‌ها تا دیروقت ورزش می‌کنید، توافق بر این است که شما باید چهار تا شش ساعت قبل از رفتن به رختخواب نوشیدن کافئین را متوقف کنید. هم‌چنین بدیهی است اگر شما فردی هستید که به هر دلیلی با قهوه رابطه سختی دارید، آن را نادیده بگیرید و به جای آن چای کافئین دار (به اضافه آب) را انتخاب کنید.

تاثیر قهوه قبل از ورزش کردن

ممکن است ضربان قلب را بسیار بالا ببرد

برای افرادی که به خودی خود با مشکل ضربان قلب دست و پنجه نرم می‌کنند، نوشیدن قهوه قبل از انجام حرکات ورزشی می‌تواند ضربان قلب آن‌ها را از حد معمول بیشتر کند و پیامدهای ناگواری را با خود به همراه داشته باشد.

ناراحتی معده

نوشیدن قهوه قبل از ورزش می‌تواند به دلیل ترشح هورمون‌های مختلف قبل از فعالیت، باعث ایجاد درد و سوزش معده در بین انجام ست‌های ورزشی شما شود.

فواید واقعی نوشیدن قهوه قبل و بعد از تمرین چیست؟

قهوه نوشیدنی‌ای است که صبح ها به ما حیات می‌بخشد، اما برای اکثر مردم به عنوان یک رذیله مورد قضاوت قرار گرفته است. با این حال، قهوه برای شما مفید است و می‌تواند به تمرین بهتر کمک کند، زیرا یک محرک طبیعی است که در برگ‌ها، مغزها، دانه ها و گیاهان یافت می‌شود. برای کسانی که قبل از تمرین روزانه یک فنجان قهوه می‌نوشند، مزایای عملکردی بیشتری نصیبشان می‌شود. زیرا قهوه یک نوشیدنی بی‌نظیر است و گردش خون بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد  و اکسیژن بیشتری را به ماهیچه‌ها می رساند که برای یک تمرین بسیار مفید است.

هم‌چنین قهوه به کاهش درد عضلانی در طول تمرینات شدید و هم‌چنین حفظ سوخت عضلات کمک می‌کند. بنابراین، قهوه می‌تواند تناسب اندام شما را حفظ کند و به ورزشکار اجازه می‌دهد سخت‌تر و طولانی‌تر ورزش کند. بزرگترین مزیت برای کسانی که قبل از تمرین قهوه می‌نوشند این است که به ماهیچه‌ها کمک می‌کند تا شروع به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی به جای قندهای کربوهیدرات کند که در نتیجه انرژی بیشتری را از ذخایر بدن فرد گرفته و از آن استفاده می‌کند.

قهوه زمانی که قبل از تمرین مصرف شود و به همراه آن خامه و شکر را از آن کنار بگذارید، به فواید تناسب اندام کمک می‌کند. مزایایی مانند کمک به کاهش چربی، افزایش عملکرد و دوام کلی فرد در طول تمرین قابل توجه است. در یک مطالعه اخیر در دانشگاه کنت، مشخص شد که کافئین درک شما از تلاش را هنگام تمرین کاهش می‌دهد و هم‌چنین عملکرد فیزیکی شما را بهبود می‌بخشد. با نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از تمرین، از درد عضلانی در حین و بعد از تمرین جلوگیری کنید.

افسانه‌ای که قهوه باعث کم‌آبی بدن شما می‌شود، درست نیست، مگر اینکه یک گالن از آن را بنوشید. مهم است که بعد از آن اصرار زیادی به مصرف این نوشیدنی نکنید، اما یک فنجان قهوه می‌تواند چیزی باشد که بدن شما برای رسیدن به حداکثر استقامت در طول تمرین نیاز دارد و به درد بعد از کار سخت کمک می‌کند.

بنابراین به جای روی آوردن به سوی یک شیک پروتئینی قبل از تمرین یا یک وعده غذایی سنگین، به سمت یک فنجان قهوه قبل و بعد از تمرین خود بروید، زیرا هم سودمندتر از آن چیزی است که بسیاری فکر می‌کنند و هم می‌تواند به رسیدن به اهداف سخت تناسب اندام شما کمک شایانی کند.

تاثیر قهوه قبل از ورزش کردن

سخن آخر

تاثیر قهوه قبل از ورزش می‌تواند برای افراد ورزشکار بسیار حائز اهمیت باشد. کافیست تنها انتخاب کنید که قصد دارید چه قهوه‌ای را قبل از ورزش استفاده کنید و سپس با خرید آن از طریق فروشگاه‌های اینترنتی مانند شوکواستار و یا فروشگاه‌های حضوری، وعده قبل از تمرین خود را تبدیل به یک وعده پر انرژی کنید. تاثیر قهوه قبل از ورزش(The effect of coffee before exercise) مانند یک یار تمرینی بسیار با انرژی برای شما عمل می‌کند که در طول ورزش شما را همراهی کرده و به افزایش انرژی شما کمک خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *