قهوه, قهوه اسپرسو, قهوه ترک, قهوه فرانسه

افزودنی های هیجان انگیز به قهوه

افزودنی های هیجان انگیز به قهوه

اگر قهوه دوست دارید و زمانی که از خواب بیدار می‌شوید فقط یک فنجان قهوه سرحالتان می‌کند، حتما به دنبال افزودنی هایی هستید که طعم قهوه خود را کمی تعییر دهید. مثلا اینکه به آن شکلات اضافه کنید یا پودر کاکائو و خیلی از طعم دهنده های جذاب دیگری که هم می‌توانند خاصیت قهوه شما را بیشتر کنند و هم یک طعم جدید را تجربه کنید. ما این مطلب را تهیه کرده ایم تا افزودنی های هیجان انگیز به قهوه را به شما معرفی کنیم. خوشحال می‌شویم ما را در ادامه همراهی کنید.

معرفی افزودنی های هیجان انگیز به قهوه

قهوه یک نوشیدنی داغ و دوست داشتنی است که سرحالی و شادی را برای شما می‌آورد. فرقی نمی‌کند که کدام مدل قهوه ترک، اسپرسو یا فرانسه را می‌پسندید، همه این سه نوع قهوه خوشمزه هستند و می‌توانند در روزهای سرد زمستانی در کنار یک تکه شکلات تلخ یا در روزهای گرم تابستانی در کنار یک اسکوپ بستنی، خوشمزگی و طعم های جدید را به شما هدیه کنند.

شما می‌توانید برای تجربه طعم های جدیدی از قهوه، از افزودنی ها استفاده کنید. افزدونی هایی مثل شیر و خامه در قهوه را اکثر شما امتحان کرده اید و اگر به دنبال کشف مزه های جدید هستید، در ادامه چند افزودنی خوشمزه و هیجان انگیز را به شما معرفی می‌کنیم :

دارچین از افزودنی های مفید به قهوه

اولین طعم دهنده ای که برای خوشمزه تر شدن قهوه به شما پیشنهاد می‌کنیم، دارچین است که این افزودنی در کافی شاپ نیز معمولا برای قهوه استفاده می‌شود. دارچین بین قهوه خور ها محبوب است و اگر شما هم می‌خواهید طعم جدیدی را امتحان کنید می‌توانید برای دم کردن قهوه خود از آن استفاده کنید البته اگر هم نمی‌خواهید در اصل مزه قهوه تغییری ایجاد نشود می‌توانید دارچین را روی فنجان قهوه خود بپاشید.

برای دم کردن قهوه با دارچین، پودر قهوه و دارچین را با هم ترکیب کنید و بهتر است برای دفعه اول مقدار کمتری دارچین داخل قهوه بریزید تا اگر مزه آن را دوست داشتید، دفعات بعدی مقدار آن را بیشتر کنید.

افزودنی های هیجان انگیز به قهوهشکلات از افزودنی های هیجان انگیز به قهوه

شکلات می‌توانند یک افزودنی هیجان انگیز و خوشمزه برای قهوه شما باشد و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که عاشق طعم شکلات نباشد. برای اضافه کردن شکلات به قهوه خود دو روش را می‌توانید انتخاب کنید

روش اول استفاده از تکه های شکلات تلخ داخل قهوه است که بهتر است تلخی شکلات بالای 50 درصد باشد. پس از اضافه کردن شکلات تلخ داخل فنجان، قهوه را روی شکلات بریزید تا با داغی قهوه شروع به آب شدن کند. در روش دوم هم می‌توانید از انواع سس شکلات مثل سس شکلات هرشیز را روی قهوه تان بریزید که طعم بی نظیری را به قهوه می‌دهد. مقدار استفاده از شکلات داخل قهوه کاملا سلیقه ای است اما زیاده روی نکنید تا طعم اصلی قهوه حفظ شود.

افزودنی های هیجان انگیز به قهوه

بستنی از افزودنی های هیجان انگیز به قهوه

بستنی را هم می‌توانیم یک طعم دهنده خوشمزه برای قهوه معرفی کنیم که ترکیب دلچسب و دوست داشتنی را ایجاد می‌کند. یک مدل دسر به اسم آفوگاتو از ترکیب بستنی و قهوه اسپرسو درست می‌شود ولی شما می‌توانید به جای قهوه اسپرسو، قهوه ترک یا فرانسه سرو کنید.

بستنی طعم های زیادی دارد و شما هر طعمی که دوست دارید را به عنوان چاشنی و افزودنی برای قهوه خود استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید قهوه و بستنی با هم ترکیب شوند، یک کوپ بستنی را در کنار قهوه بگذارید ولی پیشنهاد می‌کنیم برای یکبار هم که شده ترکیب بستنی وانیلی را با قهوه امتحان کنید تا جزو محبوب ترین نوشیدنی های شما شود.

به اندازه یک اسکوپ بستنی را داخل فنجان قرار دهید و قهوه را روی بستنی بریزید. در اثر حرارت قهوه، بستنی شروع به آب شدن می‌کند اما بخش زیادی از آن هنوز آب نشده است. برای نوش جان کردن این قهوه قهوه، یک قاشق کوچک هم برای بستنی داشته باشید.

سیروپ افزودنی شیرین کننده قهوه

سیروپ مایعی است که در اثر جوشاندن شکر زیاد تشکیل می‌شود. این مایع غلیظ و چسبناک تنوع بالایی دارد مثل سیروپ های وانیل، افرا، دارچین، نعناع، کارامل و …. که در کنار قهوه طعم فوق العاده ای را خلق می‌کند.

داخل هر یک فنجان قهوه 2 قاشق چای خوری سیروپ بریزید تا با ترکیب شدن مزه شیرین سیروپ و مزه تلخ قهوه، ترکیب خوشمزه ای حاصل شود. توصیه می‌شود مقدار سیروپ بیشتر از 2 قاشق چای خوری نباشد زیرا باعث شیرینی زیاد قهوه شما می‌شود.

زنجبیل از افزودنی های پرخاصیت به قهوه

زنجبیل هم می‌تواند طعم متفاوتی را در قهوه شما به وجود آورد و علاوه بر طعم خوب، خواص زیادی هم دارد. قهوه، طبع سرد و خشکی دارد و اضافه کردن زنجبیل به آن می‌تواند این سردی را کمتر کند. همچنین زنجبیل دارای ویتامین C و اسیدهای آمینه نیز می‌باشد که برای سلامتی بدن مفید هستند.

روش استفاده از زنجبیل در قهوه به این شکل است که برای یک فنجان قهوه به اندازه سر قاشق چای خوری پودر زنجبیل اضافه کنید و مخلوط را روی حرارت بگذارید تا دم بکشد. اگر می‌خواهید طعم قهوه شما بهتر باشد می‌توانید به جای آب، از شیر استفاده کنید و در واقع شیرقهوه با زنجبیل درست کنید.

 

کره از افزودنی های هیجان انگیز به قهوه

کره مزه لطیف و بافت نرمی را به قهوه می‌دهد و اگر به مقدار مناسب استفاده شود، باعث چاقی و افزایش وزن نخواهد شد. انواع کره را در کنار قهوه خود نوش جان کنید و مزه های جدید را کشف کنید. کره بیسکوئیت لوتوس هم می‌تواند مزه کاملا متفاوت اما خوشمزه ای را برای قهوه شما به ارمغان آورد.

نمک افزودنی کم کننده تلخی قهوه

نمک یک افزودنی اصلی برای قهوه است که شاید تابحال نمی‌دانستید. با اضافه کردن نمک به قهوه می‌توانید تلخی قهوه را کمتر کنید البته حواستان باشد که شما باید به آب قهوه نمک بپاشید نه به خود قهوه. مقدار استفاده از آن هم نباید خیلی زیاد باشد و مقدار آن حدود سر قاشق چای خوری است.

وانیل از افزودنی های هیجان انگیز به قهوه

وانیل به بوی معطر خود شناخته می‌شود و می‌تواند طعم قهوه شما را نیز هیجان انگیز کند. به پودر قهوه چند دانه وانیل یا به اندازه نوک قاشق چای خوری وانیل اضافه کنید و سپس قهوه را دم کنید. با دم کشیدن قهوه، عطر وانیل در ترکیب با عطر تلخ قهوه در فضا می‌پیچد و احتمالا برای بارهای بعدی نوشیدن قهوه بازهم از وانیل استفاده کنید.

 

هل افزودنی خوش عطر برای قهوه

هل فقط برای خوش عطر کردن چای نیست و می‌تواند عطر و طعم دلچسبی را به قهوه ببخشد. برای استفاده از هل داخل قهوه کافیست چند دانه از آن را با پودر قهوه ترکیب کرده و سپس قهوه را دم کنید. اگر هم علاقه زیادی به طعم و رایحه هل دارید می‌توانید چند دانه از آن را داخل پاکت قهوه خود بریزید.

 

سوالات شما

  • آیا دارچین را می‌توانیم به قهوه اضافه کنیم ؟

بله دارچین یک افزودنی خوشمزه و پر خاصیت برای قهوه است و می‌تواند سردی قهوه را متعادل کند.

  • نحوه استفاده از شکلات برای قهوه چگونه است ؟

می‌توانید چند تکه شکلات تلخ را داخل فنجان قرار دهید و قهوه داغ را روی شکلات ها بریزید تا شروع به آب شدن کنند.

  • آیا ترکیب قهوه و بستنی طعم خوبی دارد ؟

از ترکیب قهوه و بستنی یک دسر معروف به اسم آفوگاتو به وجود می‌آید که در کافه ها نیز سرو می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *