شکلات نوتلا, شکلات

روز جهانی نوتلا

روز جهانی نوتلا

 روزجهانی نوتلا در تاریخ 16بهمن 1403

خوشبختی چیزی شبیه به طعم شیرین و لطیف فندق است که روی یک شیرینی پخش می‌شود است. این کرم فندقی دلپذیر و خوشمزه در کل جهان با اسم نوتلا شناخته می‌شود. این کرم کاکائویی خوشمزه طرف‌داران و عاشقان سینه‌چاک بسیاری دارد. کرم فندقی که با هر چیزی، تأکید می‌کنم با هر چیزی ترکیبی برنده را تشکیل می‌دهد. نان تست، شیرینی، و….شاید این قضیه درمورد همهٔ آدم‌ها صادق نباشد؛ اما نیم از طرف‌داران نوتلا آن را با قاشق و یا انگشت بدون هیچ افزودنی دیگری نوش‌جان می‌کنند و این یعنی قدرت جادویی طعم یک خوراکی. درهرصورت هرکدام از طرف‌داران نوتلا یک راه خلاقانه برای تست کردن مزهٔ نوتلا انتخاب کرده‌اند. روزجهانی نوتلا بهترین مناسبت برای صحبت‌کردن از خوشمزه‌ترین شکلات دنیاست.

 تاریخچه نوتلا

نوتلا هم مثل همهٔ چیزهای مهم دنیا برای خودش یک شجره‌نامهٔ خانوادگی دارد. نوتلا را خانوادهٔ Fererro برای اولین‌بار در اواسط دهه 1996 میلادی خلق کرد. این خانواده صاحب یک نانوایی در شهر آلبا ایتالیا بودند و نان و شیرینی‌های مختلفی تولید می‌کردند. یکی از شیرینی‌هایی که رد این دوران به‌وفور تولید می‌شد و موردپسند مردم بود شیرینی جیاندوجا بود.

زمان محبوبیت این شیرینی هم‌زمان شده بود با دوران کمبود منابع کاکائو و بنابراین یک رکن از استانداردهای تکمیل‌کنندهٔ این شیرینی کمبود. این خانوادهٔ شیرینی‌پز ابتدا برای نشان‌دادن خلاقیت خود این شیرین را با خامه‌ای مخصوص به مردم عرضه می‌کردند؛ اما استارت فرمول یک خامه شکلاتی جادویی به ناگاه در ذهن پدر خانواده جرقه خورد و ترکیب نوتلا برای همنشینی با این شیرینی خلق شد. این خانواده ترکیب خارق‌العادهٔ ابداعی خودشان را ابتدا به ایالات متحده صادر می‌کردند؛ اما دیری نپایید که کل دنیا با این فرمول جادویی و کرم خوشمزه آشناشدن و استقبالی بی‌نظیر از آن به عمل آمد.

سال 2007 اولین تولد نوتلا بود یا به عبارتی برای اولین‌بار در این سال روز جهانی نوتلا جشن گرفته شد. باورکردنی نیست؛ اما یک وبلاگ‌نویس ایتالیایی به نام ساراروسو برای اولین‌بار ایدهٔ جهانی‌شدن این روز را پیشنهاد داد و طرف‌داران نوتلا هم باذوق فراوان این روز را جشن گرفتند. عاشقان نوتلا بیشتر از هرکسی درک می‌کنند که نوتلا شایستهٔ داشتن یک روز به‌خصوص برای جشن‌گرفتن است.

 مواد تشکیل‌دهنده نوتلا

آنچه که چهارچوب اصلی نوتلا را می‌سازد و عناصر اصلی خوراکی تشکیل‌دهندهٔ آن است شامل: بادام، شکر، روغن‌نباتی، کاکائو، پودر شیر و لاکتوز است. هر ۱۰۰ گرم نوتلا شامل ۵۷٪ بادام، ۲۳٪ شکر، ۱۱٪ کاکائو و ۱۰٪ روغن‌نباتی است.

نوتلا همچنین شامل ویتامین E، کلسیم، پروتئین و فیبر است و این یعنی یک شکلات کم‌خطر. شاید دلیل محبوبیت بیش از حد آن برکنار خوشمزگی همین مزایای منحصر به فردش باشد.

تشخیص نوتلا اصل از فیک

بازار داغ و جهانی نوتلا باعث شده که کمپانی‌های زیادی از روی دست نوتلا تقلید و کپی‌کاری کنند. ما در شو کو استار اصیل‌ترین کالا را برای مشتریان تهیه می‌کنیم و راه تشخیص نوتلای اصل از فیک را برای شما در چند مورد خلاصه می‌کنیم:

بسته‌بندی نوتلا اصل بسیار حرفه‌ای و با تمام جزئیات تصویر است. هرگونه خط‌وخش و نقص نشانهٔ اصل نبودن نوتلا است.

شماره به: روی بسته نوتلا اصل، شماره به یا شماره تولید باید وجود داشته باشد که نشان می‌دهد که محصول در چه زمانی تولید شده است. درصورتی‌که این شماره وجود نداشته باشد، ممکن است نوتلا فیک باشد. سمت نوتلای فیک نامعقول و کم‌تر از قیمت نوتلای اصل است.

 

 مزه‌های خلاقانه با نوتلا

چیزی که شما می‌بینید فقط یک شیشهٔ نوتلا نیست؛ بلکه هزاران طعم و مزه است که می‌توانید از دل آن هزار مزهٔ دیگر خلق کنید. روزجهانی نوتلا را با یک خوراکی خلاقانه خاص‌تر کنید. یکی از راه‌های بارش فکری برای ساختن چیزهای جدید با نوتلا کمک‌گرفتن از گوگل است؛ اما برای شروع شوکواستار چند رسپی به شما هدیه می‌دهد. کافی است همان ترکیبی که جوانه‌های چشایی شما را به حرکت در می‌آورد را انتخاب کنید.

چند پیشنهاد برای ایده‌های خلاقانه:

لقمه‌هایی با چوب شوری که با نوتلامزه دار شده است. چوب‌شورهای لطیف و خوشمزه وقتی پر از شکلات و فندق پر شوند طعمی اصیل و تکرارنشدنی می‌گیرند.

نان موز یا کلوچه نوتلا. نوتلا رو هر کیک و شیرینی ای که جا خوش کند طعمی بهشتی خلق می‌کند. دست‌به‌کار شوید و با پختن یک کیک و تزئین آن با نوتلا طعمی فراموش‌نشدنی بسازید و برش‌هایی از موز روی نوتلا این ترکیب را تقویت می‌کند.

نوتلا موکا لاته. نوشیدنی اسپرسو همراه با شیر با افزودن یک قاشق نوتلا هیجان‌انگیز و فوق‌العاده می‌شود.

محصولاتی با نوتلا

خبر خوب این که نوتلا به فکر همهٔ سلیقه‌ها بوده و برای ذائقه‌هایی که طعم نوتلا را دوست دارند؛ اما به هر دلیلی امکان استفاده از شکلات را ندارد محصولاتی تهیه کرده است. بیسکویت نوتلا قوطی nutella یکی از محصولات پرطرف‌داری است که یک عصرانه خوشمزه با چای را برای شما رقم می‌زند. شکلات صبحانه نوتلا نیز با داشتن انرژی کافی بهترین گزینه برای شروع یک روز فوق‌العاده است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *