قهوه, قهوه اسپرسو, قهوه فرانسه

قهوه ایلی (illy)

قهوه ایلی
اسم کمپانی ایلی برای افرادی که عادت به خوردن قهوه دارند، نامی آشناست. این کمپانی انواع قهوه ها را با طعم و مزه های بی نظیر تولید می کند و در طی بیش از 80 سال فعالیت، توانسته است تبدیل به برندی پر فروش و پر طرفدار در میان مردم سراسر جهان شود. قهوه ایلی illy امروزه در پنج قاره جهان دارای نمایندگی های فروش است و در ایران نیز فروشگاه های معتبر، قهوه های این شرکت را عرضه می کنند.

معرفی کمپانی قهوه ایلی

کمپانی illy از سال 1933 آغاز به فعالیت کرده است و این شرکت همواره به استفاده از با کیفیت ترین دانه های قهوه شهرت دارد. راه اندازی شرکت ایلی توسط آقای فرانچسکو ایلی بوده است که تبار مجارستانی داشتند. در پایان جنگ جهانی اول، فرانچسکو ایلی از وین به تریسته مهاجرت می کند و در سال 1933 شرکت قهوه ایلی را تاسیس می نماید.

امروزه، نسل سوم خانوده فرانچسکو ایلی، کمپانی ایلی را مدیریت می کنند و آقای آندریا ایلی رئیس و آقای ماسیمیلیانو پوگلیانی مدیر عامل شرکت است.قهوه های ایلی بخاطر داشتن طعم مرغوب و بی نظیر خود در کشورهای جهان شناخته شده اند و مورد تحسین هستند و روزانه میلیون ها نفر در خانه، دفاتر، هتل ها، رستوران ها و کافه ها از آن از نوشیدن قهوه ایلی و طعم خاص آن لذت می برند.

کمپانی ایلی در تولید اسپرسو تخصص دارد و دانه های با کیفیت عربیکا قهوه را از 6 کشور گواتمالا، برزیل، کلمبیا، اتیوپی، هند و کاستاریکا تهیه می کند و شهرت این کمپانی به عنوان تولید کننده قهوه تا حد زیادی در استفاده آنها از 100٪ دانه عربیکاست.

نگاهی به تاریخچه شرکت illy

  • شرکت ايلی در سال 1934 یعنی یک سال پس از راه اندازی شرکت، بسته بندی های تحت فشار را ارائه کرد. این نوع بسته بندی باعث حفظ عطر و طراوت قهوه می شود و صادرات آن را به سراسر جهان امکان پذیر می کند و این شرکت همچنان نیز از بسته بندی های تحت فشار برای قوطی های قهوه خود استفاده می نماید.

  • شرکت ايلی در سال 1935 اولین ماشین مدرن فشرده را اختراع کرد که در این دستگاه هوای فشرده جایگزین بخار آب شده است.
  •  ایلی اولین شعبه خود را در هلند افتتاح کرد و به این ترتیب، به شمال اروپا رسید.
  • شرکت ايلی در سال 1974 برای اولین بار بسته بندی حاوی یک دوز قهوه فشرده را به بازار عرضه کرد که بدین معناست که یک اسپرسو مناسب در هر جایی که قهوه نوشیده شود، قابل تهیه است.

  • دفتر فروش آمریکا شرکت ایلی در سال 1980 تاسیس شد که باعث اولین صادرات قهوه ایتالیایی به آمریکا شد.
  • دانشگاه قهوه با هدف گسترش فرهنگ قهوه در سراسر جهان در سال 1999 توسط ایلی تاسیس شد.
  • در سال 2006 اولین کپسول قهوه ايلی تولید شد که رایحه ای شدید، قوام و فوق العاده دارد.
  • در سال 2008 شرکت ایلی، نوشیدنی های آماده قهوه سرد بطری با ترکیبی خاص و بی نظیر را ارائه کرد
 
  • عطر و طعم بی نظیر و ماندگار قهوه illy

برای تولید قهوه illy به جای آنکه از هوا در بسته بندی های آن استفاده شود، بسته بندی ها با گاز بی اثر فشار می یابند تا مدت زمان طولانی تری قهوه را حفظ کنند و طعم قهوه حداقل برای دو سال مثل همان روز اول حفظ شود.در این فرآیند، هوا از قوطی ها خارج شده و با گازهای بی اثر جایگزین می شود و مدت زمان طولانی تر حفظ و طراوت قهوه تا دو سال را تضمین می کند.
  • قهوه های بدون کافئین ایلی

شرکت ايلی قهوه های بدون کافئین هم تولید می کند که دانه های قهوه به مدت نیم ساعت بخار داده می شود و سپس چندین بار به مدت 10 ساعت شسته می شوند تا به کمترین میزان کافئین برسند.

سپس دانه های قهوه شسته شده، آب کشی و خشک می شوند و دوباره برای 10 ساعت بخار داده می شوند تا در نهایت قهوه بدون کافئین به دست آید.
  • درجه رست قهوه ایلی

درجه رست دانه های قهوه ايلی به 3 دسته تقسیم بندی می شوند که شامل معتدل، تیره و درجه رست برای قهوه بدون کافئین است که به دو شکل دانه قهوه و قهوه آسیاب شده طراحی می شوند.

انواع قهوه های ايلی 

قهوه های illy در طعم و مزه های مختلف و با سه درجه بندی رست تولید می شوند که از پر مصرف ترین آنها قهوه ایلی اینتنسو است. البته قهوه های عربیکا سلکشن اتیوپی، عربیکا سلکشن گواتمالا، کلاسیک موکا و … نیز پر فروش هستند.

قهوه ایلی اینتنسو طعمی نزدیک به طعم کاکائو دارد و به صورت دانه های قهوه است. افرادی که ترجیح می دهند دانه قهوه بخرند و به سلیقه خودشان آن را آسیاب کنند، این مدل قهوه ایلی به آنها پیشنهاد می شود.قهوه عربیکا سلکشن اتیوپی، ترکیب 100 درصدی از دانه های عربیکاست که رست متوسط و شدت ملایم دارد. عطر و طعم این قهوه شکلاتی است و نت گل و گیاه را دارد.قهوه عربیکا سلکشن گواتمالا نیز رست مدیوم دارد و 100 درصد از دانه های قهوه عربیکا تشکیل شده است ولی به نسبت قهوه عربیکا سلکشن اتیوپی، غلظت زیادتری دارد.قهوه کلاسیک موکا ايلی نیز با رست مدیوم و 100 درصد عربیکا، در ایتالیا بسیار پر طرفدار است و حکم چای ایرانی ها را برای ایتالیایی ها دارد. این قهوه برای استفاده در موکاپات مناسب تر است.

خرید و قیمت قهوه های ایلی

برای خرید قهوه ایلی اصل با قیمت مناسب و کیفیتی مرغوب، می توانید از فروشگاه اینترنتی شوکواستار خرید خود را انجام دهید. این مجموعه، انواع قهوه ها و دستگاه های قهوه ساز را در فروشگاه خود دارد و با تضمین قیمت، کیفیت و اصالت کالا، مشتریان خود را از خرید محصول راضی نگه می دارد.جهت خرید قهوه illy از شوکواستار، وارد صفحه خرید محصول در این سایت شوید و هزینه آن را بپردازید. پس از ثبت سفارش نهایی، محصول بسته بندی می شود و در کمترین زمان درب منزل شما ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *