قهوه, قهوه اسپرسو, قهوه فرانسه

بهترین برند های قهوه اسپرسو

بهترین برند های قهوه اسپرسو
قهوه اسپرسو یکی از مطرح ترین مدل قهوه در جهان می باشد در این مقاله قرار است بهترین برند های قهوه اسپرسو از کشور های مختلف جهان را به شما عزیزان معرفی کنیم .

بهترین برندهای قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های تهیه‌شده از قهوه در دنیا است، این قهوه با توجه به روش دم‌کردن خاص آن دارای طعم و شکلی متفاوت نسبت به دیگر روش‌های دم‌کردن قهوه است. وجود لایه‌ای از کف غلیظ بر روی قهوه اسپرسو که کرما نامیده می‌شود و در بالای نوشیدنی تشکیل می‌شود،در روش‌های دیگر دم‌کردن وجود ندارد. کرما زمانی تولید می‌شود که آب داغ با تفاله‌های قهوه تماس پیدا می‌کند و باعث خروج گاز CO2 از دانه‌ها می‌شود. با ترکیب این گاز دی اکسید کربن با روغن‌های سنگین موجود در قهوه، کرما تشکیل و بر روی قهوه اسپرسو شناور می‌شود.قهوه اسپرسو یکی از اختراعات خوشمزه ایتالیایی‌ها است، کشوری که به اختراع انواع پنیر، پاستا و پیتزا مشهور شده‌است. نوشیدن قهوه اسپرسو پس از اختراع توسط ایتالیایی‌ها در جنوب اروپا و در کشورهایی مثل فرانسه، اسپانیا و پرتغال رواج پیدا کرد و سپس مورداستقبال کشورهای دیگری مثل سوئیس، کرواسی، بلغارستان، یونان و استرالیا قرار گرفت. در حال حاضر قهوه اسپرسو که پایه بسیاری از نوشیدنی‌های معروف دیگر است، در ایران نیز مصرف بسیار زیادی دارد.

روش تهیه قهوه اسپرسو

تولید یک شات اسپرسو در ابتدا توسط دستگاه‌های اسپرسوساز اهرمی یا دستی انجام می‌شد، که با آن یک باریستا یک دسته متصل به پیستون فنری را پایین می‌کشید تا آب داغ با فشار بالا از روی قهوه عبور کند. در حال حاضر استفاده از پمپ الکتریکی برای ایجاد فشار و در دستگاه‌های اسپرسوساز برقی اتوماتیک رایج‌تر است.برخی از افراد این تصور را دارند که طعم متفاوت قهوه اسپرسو به دلیل استفاده از دانه‌های قهوه متفاوت است، اما در واقع تفاوتی بین دانه‌های قهوه برای تولید قهوه اسپرسو با سایر روش‌های تولید قهوه وجود ندارد. آنچه باعث ایجاد طعم و بافت متفاوت در قهوه اسپرسو می‌شود، روش متفاوت تهیه و دم‌کردن آن است.اساس دم‌کردن قهوه اسپرسو با انواع دستگاه‌هایی که قهوه اسپرسو درست می‌کنند، وارد آوردن فشاری برابر با 9 بار در ورود آب در حال جوشیدن به قهوه است. نسبت قهوه به آب در تهیه قهوه اسپرسو، 1:2 است که میزان قهوه در آن بسیار بیشتر از نسبت قهوه معمولی 1:15 است.قهوه اسپرسو در مدت زمان 30 ثانیه تهیه می‌شود و مقدار استاندارد هر شات اسپرسو در حدود 25 تا 30 میلی‌لیتر است. میزان کافئین موجود در حجم قهوه اسپرسو نسبت به سایر روش‌های دم‌کردن قهوه بیشتر است. همچنین تلخی آن نسبت به سایر روش‌های دم‌کردن قهوه کمتر است، تلخی قهوه بیشتر حاصل ترکیبات سنگین این ماده است که در دم‌کردن‌های طولانی استخراج می‌شوند. تمام این موارد در کنار میزان برشته و آسیاب‌کردن قهوه موجب ایجاد این طعم متفاوت و بی‌نظیر در قهوه اسپرسو می‌شود.

خصوصیات قهوه مورداستفاده‌ برای تولید قهوه اسپرسو

همانطور که گفته‌شد تفاوتی بین دانه‌های قهوه‌ای که در تولید اسپرسو استفاده می‌شود با سایر  نوشیدنی‌های قهوه وجود ندارد، پس علت تفاوت طعم و ظاهر قهوه اسپرسو چیست؟شرایطی مثل عبور آب و بخار آب داغ از روی قهوه با فشار بالا در دستگاه‌های اسپرسوساز و سرعت بالای دم‌کشیدن قهوه در این روش که در بخش قبلی هم به آن اشاره شد چند مورد از دلایل تفاوت این قهوه است. علاوه بر این کوبیدن قهوه که در این روش دم‌کردن انجام می‌شود، باعث نفوذ یکنواخت آب از طریق تفاله‌ها می‌شود، این فرآیند با استخراج اجزای جامد و محلول، نوشیدنی غلیظ‌تری تولید می‌کند.برای داشتن یک قهوه اسپرسو خوب نیاز به دستگاه اسپرسوساز اتوماتیک و یا اسپرسوساز روگازی یا موکاپات است که طرز تهیه قهوه اسپرسو با موکاپات را می‌توانید در مطلبی با همین نام در سایت شوکواستار مطالعه کنید. این وسیله به دلیل قیمت کمتری که نسبت به دیگر دستگاه‌های اسپرسوساز دارد محبوبیت بالایی دارد و کیفیت قهوه اسپرسویی که در موکاپات دم می‌کشد نیز از دستگاه‌های برقی اتوماتیک کمتر نیست.علاوه بر استفاده از اسپرسوساز مناسب، میزان برشته و آسیاب‌شدن دانه‌های قهوه برای تهیه قهوه اسپرسو خوب نیز از عوامل تاثیرگذار است. دانه‌های قهوه به طور معمول در سه سطح برشته می‌شوند که معمولا با نام‌های سبک، متوسط و تیره طبقه‌بندی می‌شوند. بهترین سطح برشتگی برای تهیه قهوه اسپرسو استفاده از دانه‌های برشته‌شده تیره قهوه است که باعث ایجاد عطر و طعمی بهتر در قهوه اسپرسو می‌شود.نکته دیگر میزان آسیاب‌شدن دانه‌های قهوه است که برای رسیدن به یک قهوه اسپرسو خوب باید از قهوه ریز آسیاب‌شده استفاده شود. زیرا در این صورت سطح بیشتری از قهوه در معرض آب داغ قرار می‌گیرد و عصاره‌گیری در همان 30 ثانیه به خوبی انجام می‌شود. در صورتی‌که میزان آسیاب قهوه برای تهیه اسپرسو مناسب نباشد، پودر قهوه پورتافیلتر را مسدود می‌کند و اسپرسو با سرعت بسیار کمی خارج می‌شود. در این حالت بیشتر از 30 ثانیه طول می‌کشد تا یک شات قهوه پر شود و اسپرسو بیش از حد استخراج می‌شود و طعم تلخی به آن می‌دهد.

انواع برندهای قهوه اسپرسو در ایران

قهوه اسپرسو به دلیل داشتن عطر و طعم بسیار دلپذیر و تلخی کمتر نسبت به دیگر نوشیدنی‌های قهوه و همچنین روش دم‌کشیدن سریع آن، از نوشیدنی‌های محبوب قهوه در ایران محسوب می‌شود. این نوشیدنی انرژی‌بخش در کافی‌شاپ‌ها و همچنین در خانه‌های ایرانی بیشتر از سایر قهوه‌ها سرو می‌شود. به علاوه اینکه قهوه اسپرسو پایه بسیاری از نوشیدنی‌های معروف و خوشمزه است که در بین ایرانیان نیز بسیار محبوب است. استفاده از ‌بهترین برندهای قهوه اسپرسو در کنار استفاده از دستگاه اسپرسوساز موجب تهیه یک نوشیدنی خوش طعم و اصیل قهوه اسپرسو خواهدشد. انواع برندهای قهوه اسپرسو که در ایران وجود دارند به ترتیب زیر هستند.

قهوه اسپرسو لاوازا سوپر کرما (lavazza Super Crema)

یکی از بهترین انواع قهوه موجود در ایران متعلق به برند لاوازا است، این برند انواع دانه قهوه و پودر قهوه را برای تهیه انواع نوشیدنی‌های قهوه دارد. یکی از آن‌ها پودر قهوه لاوازا سوپر کرما است که محصول کشور ایتالیا است. این برند معتبر و معروف در حدود 125 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید قهوه را دارد. قهوه لاوازا از بهترین دانه‌های قهوه برزیلی تهیه شده‌است و کیفیت و طعم آن نسبت به سایر برندها در رتبه بالاتری قرار دارد.میزان برشتگی در پودر قهوه لاوازا سوپر کرما در سطح متوسط است و عطری بسیار اصیل و تند دارد. این قهوه همانطور که از نامش مشخص است کرمای زیادی دارد و یک اسپرسو خوش طعم با ظاهری بی‌نظیر را تولید می‌کند. بنابر نظر کارشناسان قهوه، این نوع از قهوه لاوازا یکی از بهترین انواع قهوه اسپرسو است.

قهوه اسپرسو لاوازا ایتالیانو (lavazza Espresso Italiano)

این پودرقهوه که دارای میزان برشتگی لایت و سبک است، قهوه اسپرسویی لطیف و خوش طعم را تولید می‌کند. پودر قهوه لاوازا اسپرسو ایتالیانو محصول کشور ایتالیا است و از بهترین دانه‌های قهوه عربیکا تهیه شده‌است.این قهوه دارای عطر و بویی کاراملی است و تلخی و غلظت آن متوسط است. نوشیدن این قهوه برای کسانی که تمایل زیادی به نوشیدن قهوه‌های تلخ ندارند بسیار مناسب است. برای تهیه پودر قهوه اسپرسو ایتالیانو که در بسته‌های 250 گرمی موجود است، می‌توانید به سایت شوکواستار مراجعه کنید و آن را با بهترین قیمت به صورت اینترنتی خرید کنید و درب منزل تحویل بگیرید.  

قهوه اسپرسو ایلی (illy espresso)

پودر قهوه ایلی اسپرسو محصول کشور ایتالیا است و از دانه‌های قهوه عربیکا تهیه شده‌است. این قهوه دارای درجه برشتگی تیره است که برای درست‌کردن یک قهوه اسپرسو کاملا ایده‌آل است و طعمی اصیل و خوب را تولید می‌کند. این محصول در قوطی فلزی و در حجم 250 گرمی برای خرید در سایت شوکواستار موجود است. این کمپانی یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های تولید قهوه در دنیا است و در بیشتر از 150 کشور دنیا نمایندگی فروش و پخش دارد.

قهوه اسپرسو شوکو استار  (shokostar coffe)

این پودر قهوه اسپرسو دارای 70 درصد قهوه عربیکا و 30 درصد قهوه روبوستا است. دانه‌های قهوه عربیکا در کشورهای اوگاندا و نیکاراگوئه کشت می‌شود و دانه‌های قهوه روبوستا محصول کشور هند است. قهوه شوکو استار دارای طعم و اسیدیته ملایم است و کرمای زیادی دارد و یک اسپرسو خوش طعم با ظاهری بی‌نظیر را تولید می‌کند. این پودر قهوه، اسپرسویی با ترکیبی از طعم‌های مرکبات و کاکائو را تولید می‌کند. روش بسته‌بندی خاص این محصول، باعث تازه‌ماندن پودر قهوه و حفظ بو و عطر تازه قهوه در آن می‌شود.

قهوه اسپرسو استارباکس ( (Starbucks Espresso Dark Roast

استارباکس برند معروف تولید قهوه در دنیاست و هر جا نام این برند باشد، نشان از کیفیت بالای قهوه است. این قهوه دارای عطر و طعمی کاراملی و بسیار دوست داشتنی است و همانند دیگر اسپرسوها در کمترین زمان برای نوشیدن آماده می‌شود.  

سخن آخر

در سال‌های اخیر قهوه اسپرسو به یکی از نوشیدنی‌های رایج در بین ایرانیان تبدیل شده‌است. نوشیدن قهوه خواص بسیاری برای سلامتی انسان دارد و برای شروع یک روز پرانرژی انتخابی بسیار ایده‌آل است. طعم و ظاهر زیبای قهوه اسپرسو در کنار میزان تلخی کمتر و دم‌کشیدن سریع آن از مزایایی است که باعث محبوبیت این قهوه شده‌است. از این گذشته قهوه اسپرسو پایه بسیاری از نوشیدنی‌های دیگر مثل کاپوچینو، لاته، موکا و … است که در کافی‌شاپ‌های ایران نیز بسیار پرطرفدار است.شما می‌توانید برای تهیه ‌بهترین برندهای قهوه اسپرسو به سایت شوکواستار مراجعه کنید. این سایت به عنوان یکی از بزرگ­ترین سایت‌های پخش موادغذایی، شکلات و قهوه و لوازم و تجهیزات تهیه قهوه، با امکان ارسال به سرتاسر کشور آماده ارائه این محصولات به هموطنان خود برای مصارف خانگی و فروشگاهی در حجم بالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *