آموزش

طرز تهیه کیک لوتوس

طرز تهیه کیک لوتوس

کیک لوتوس با طعم بی نظیر بیسکوئیت لوتوس و بافت نرم خود یک کیک فوق العاده خوشمزه با یک لیوان چای دمی داغ یا یک فنجان قهوه خوش عطر در کنار کسانی است که دوستشان دارید و لحظاتتان را شیرین تر می کند. این کیک به قدری خوشمزه است که فقط کافیست یکبار طعم آن را امتحان کنید، یک کیک که هم بیسکوئیت دارد، هم خامه و هم شیرعسل، از یک کیک کوچولو دیگر چه می خواهید؟ این کیک جزو لاکچری ترین دسر ها هم محسوب می شود و با آن به شیکی می توانید از مهمانانتان پذیرایی کنید. طرز تهیه کیک لوتوس بسیار ساده است، فقط نیاز است که بیسکوئیت لوتوس با کره لوتوس را تهیه کنید و باقی مواد اولیه آن در هر خانه ای پیدا می شود. درست کردن کیک لوتوس کثیف کاری ندارد و با یک همزن معمولی هم می توانید کارتان را راه بندازید این کیک ماندگاری خوبی هم دارد و با یکبار درست کردن آن تا چند روز می توانید در یخچالتان یک کیک خوشمزه و وسوسه انگیز داشته باشید! اگر می خواهید طرز تهیه کیک لوتوس را یاد بگیرید، ادامه این مطلب برای شما آماده شده است.

کیک لوتوس

ترکیبات کیک لوتوس

کیک لوتوس یکی از انواع کیک هایی است که با استفاده از بیسکوئیت لوتوس تهیه می شود. لوتوس یک نوع بیسکوئیت خاص است که از بیسکوئیت های برشته و روغن های گیاهی تهیه می شود، این بیسکوئیت در دنیای بیسکوئیت ها جزو خوشمزه ترین هاست و به همین دلیل از آن در تهیه دسر و کیک استفاده می شود.

لوتوس

برای تهیه کیک از بیسکوئیت لوتوس علاوه بر بیسکوئیت، نیاز به مواد اولیه دیگری مثل پنیر، خامه صبحانه، شیر عسل، پودر ژلاتین، کرم لوتوس و … دارد و یک عدد قالب کمربندی هم لازم است تا مواد کیک درون آن ریخته شده و در یخچال استراحت کند.

کیک لوتوس

 

طرز تهیه کیک لوتوس

اولین مرحله برای تهیه کیک لوتوس تهیه مواد اولیه است که با مواد زیر می توانید این کیک را برای 8 نفر درست کنید :

بعد از فراهم کردن مواد اولیه به ترتیب مراحل زیر شروع به تهیه کیک کنید :

مرحله اول طرز تهیه کیک لوتوس

در مرحله اول تهیه چیز کیک خوشمزه لوتوس باید یک کاغذ روغنی کف قالب کمربندی قرار دهید سپس بیسکوئیت لوتوس که به مقدار کافی پودر شده است را داخل یک کاسه بریزید و پس از آن کره را روی بخار کتری قرار دهید تا کم کم ذوب شود.

مرحله دوم روش تهیه کیک لوتوس

در مرحله دوم باید بیسکوئیت پودر شده را به کره بیسکویت اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا ترکیب یکدستی تشکیل شود. به میزان 2 قاشق غذاخوری خامه صبحانه هم به مخلوط اضافه کنید و پس از اینکه به خوبی ترکیب کردید، یک خمیر خشک به دست می آید.

مرحله سوم روش تهیه کیک لوتوس

در مرحله سوم خمیری که قبلا آماده کرده اید را روی کاغذ روغنی داخل قالب بریزید و با استفاده از وسیله ای مثل ته لیوان، کل خمیر را فشرده و منسجم کنید تا به صورت یکدست پخش شود. بعد از انجام این کار، قالب را داخل یخچال قرار دهید تا خمیر کمی خودش را بگیرد.

مرحله چهارم طرز تهیه کیک لوتوس

در ظرفی دیگر پودر ژلاتین را با آب مخلوط کنید تا ترکیب اسفنجی شکل به دست آید.

مرحله پنجم روش تهیه کیک لوتوس

مخلوط اسفنجی آب و ژلاتین را روی بخار کتری قرار دهید تا مایع شفافی تشکیل شود این مخلوط را در محیط قرار دهید تا کمی خنک شود.

مرحله ششم طرز تهیه کیک لوتوس

یک کاسه با اندازه مناسب بردارید و پنیر را داخل آن بریزید. پنیر را حتما یک ربع قبل از شروع به کار در دمای محیط بگذارید تا کمی نرم تر شود. بعد از ریختن پنیر در کاسه، از همزن برقی استفاده کنید و به قدری هم بزنید تا نرم و یکدست شود.

مرحله هفتم طرز تهیه کیک لوتوس

در مرحله بعد، شیر عسل و خامه را به پنیر اضافه کنید و اگر می خواهید کیک شما طعم شیرین تری داشته باشد می توانید مقدار شیر عسل را بیشتر کنید. سپس تمام این ترکیبات را با همزمان برقی بزنید تا یکدست شود. وقتی حجم مواد بیشتر شد، نوبت به اضافه کردن ژلاتین است که باید کم کم اضافه شود. در این مرحله حواستان باشد که ژلاتین حتما خنک شده باشد زیرا ممکن است باعث بریده شدن خامه و پنیر شود و کل ترکیب خراب می شود.

مرحله هشتم روش تهیه کیک لوتوس

در مرحله هشتم، بیسکوئیت خمیر شده را از یخچال خارج کنید و داخل همان قالب، مواد پنیری را به آرامی روی بیسکوئیت بریزید و سپس سطح آن را صاف و یکدست کنید.

بیسکویت لوتوس

مرحله نهم طرز تهیه کیک لوتوس

در پایان هم باید به مدت 3 الی 5 ساعت چیزکیک را داخل یخچال قرار دهید تا به طور کامل ببندد و آماده نوش جان کردن شود.

مرحله آخر طرز تهیه کیک لوتوس

بعد از آنکه کیک به طور کامل بسته شد، می توانید آن را از یخچال خارج کنید و با کمک یک چاقوی تیز آن را از قالب جدا کنید. کیک را داخل ظرف پذیرایی قرار دهید و می توانید برای تزئین آن از کرم لوتوس یا پودر بیسکوئیت لوتوس استفاده کنید.

کیک لوتوس

نکات طلایی در تهیه چیز کیک لوتوس

رعایت بعضی نکات ساده در تهیه چیز کیک باعث می شود کیکی خوشمزه تر و با بافت نرم تری داشته باشید. این نکات به شرح زیرند :

  • بیسکوئیت ها را به میزان کافی خرد کنید و حتما از آسیاب کن یا غذا ساز استفاده کنید تا بیسکوئیت به خوبی پودر شود.
  • بهتر است دیواره های قالب را با مقداری بیسکوئیت خرد شده آغشته کنید.
  • اگر می خواهید طعم کیک لطیف تر باشد، پیشنهاد می شود بیسکوئیت ها را قبل از خرد کردن حدود 10 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا بافت نرم تری پیدا کند.
  • تمام مواد اولیه چیز کیک را در دمای اتاق قرار دهید تا سفت و گلوله ای نشوند مخصوصا پنیر خامه ای که باید به دمای محیط برسد و سپس همزده شود.
  • مواد کیک را بیش از حد هم نزنید و همین که مخلوط یکدست شد، هم زدن را متوقف کنید.
  • چیز کیک همیشه باید در یخچال نگهداری شود تا طعم و عطر خود را از دست ندهد
  • .

 

سوالات شما

  • طرز تهیه کیک لوتوس چگونه است ؟

طرز تهیه کیک لوتوس بسیار ساده است و سریع هم آماده می شود. مرحله به مرحله تهیه این کیک خوشمزه را در این مطلب آموزش داده ایم.

لوتوس

  • برای تهیه کیک لوتوس چه مواد اولیه ای نیاز است ؟

برای تهیه کیک لوتوس نیاز با بیسکوئیت لوتوس، پنیر، خامه، شیر عسل و … است.

  • آیا برای تهیه کیک لوتوس حتما نیاز به بیسکوئیت لوتوس است ؟

بهتر است برای رسیدن به طعم واقعی کیک لوتوس از بیسکوئیت های لوتوس استفاده کنید.

طرز تهیه کیک لوتوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *